graffiti-math


which is my math-exposition style? graffiti i believe, oh yeah! I’d thought that I had implemented a big not graffitimath1formal math’s transmission method highly effective, hugely rich, extremely motivating.  It consists in all available colors graffiting hieroglyphs from anywhere you think it works, to make understand your audience, in one hand, and in the other, the use of webplaces or websites where texts are cleanly and formaly written, I would add that those texts must be  thoroughly  TeX-ly assembled and dvi-ly or pdf-ly displayed. Of course you gotta have a total mastery of the subject  to be transmited, taking care of don’t show any minimal amount of hesitation or doubt, and yes:  perhaps always including one, two or three simple jokes. Encourage questioning by asking  yourself and the  listeners. Ask for a completation of calculations and go to check their notebooks. All those components help to avoid the use of  boring  lectures like vile – dull witted dictations from a book (or something equivalent) through the black- (green- or white-)  board. Giancarlo Rotta once recommended to be reasonable repetitive. Do more an atelier rather than a sleepy speech… Do you like the idea?

6 Comments

Filed under math, what is math

6 responses to “graffiti-math

  1. Alfiedrak

    Ja! pues no entendi mucho del grafiti, más que la integral definida…supongo que esa era la idea principal o no?

    Hola Juan que tal!
    como van tus actividades en la escuela?
    Yo tuve una excelente primera semana, ya estoy casi convencido de haber elegido la carrera y la universidad correcta, todo me ha maravillado y he aprendido nuevas cosas de los temas que según yo ya conocia ja!

    • juanmarqz

      Está un poco complicado entender todo pues es un trozo del total. Todo va excelente y estoy en el armado de jmarquez. Para la siguientes semanas viene más complejidad pero no será demasiada. Es muy adecuado retroalimentar con los libros todo lo que has encontrado, vientos que te siga gustando este “oficio”… ¿y por cierto ya sabes qué es TEX, DVI y PDF?

  2. Alek Greg

    I believe you are setting a new approach of what will become an educational model , our brain adds up additional abilities and demands a stronger comprehension, to build a more solid mathematical background .

    Nowadays , it also requires new transmission and absorption of information , I also believe that this style (grafitti math) a key role to respond to these capability demands .

    Congratulations !

    Alek Greg .

    • juanmarqz

      Estimado Alek, este método es riesgoso en el sentido de que si el oyente pierde el hilo “whatever the reason” y no está comprometido a recuperarlo entonces no prodrá entender lo siguiente. Creo que para obtener el máximo del método un aula moderna es necesaria donde en algún probable momento sea útil hacer cálculo o una gráfica, o recorrer un texto preciso. Yo digo que los matemáticos lo usan todo el tiempo debido a su constante entrenamiento en el lenguage símbólico, y también he visto como estudiantes de la carrera de físico salen beneficiados por esta manera de exponer maths. Para niveles más elementales habría de exigirle a los “lecturers: real, high and honest skills about the subjects…”

  3. kid

    échenle un ojo a …new approaches… acerca de lo que decía Giancarlo

  4. juanmarqz

    and this isn’t new at all, go check: squaredCircleZ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s